joi, 5 martie 2015

Achizitie servicii de audit financiar



CERINTE TEHNICE
pentru
  

Achizitionarea de servicii de audit financiar – necesare in derularea Proiectului: „Recalificarea – o sansa pentru viitor in fostele zone industrializate” finantat din POS DRU- Fondul Social European

Axa prioritară nr.5 “ Promovarea masurilor active de ocupare”
Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare”


Cod CPV: 79212100- 4 – Servicii de auditare financiara





Beneficiar:
ASOCIATIA JUSTITIE PANA LA CAPAT
Achizitor:
C & C GRUP SRL - partener












CAPITOLUL I - INFORMAŢII GENERALE



Proiectul „Recalificarea – o sansa pentru viitor in fostele zone industrializate”al carui Beneficiar este ASOCIATIA JUSTITIE PANA LA CAPAT, este cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară nr.5 “ Promovarea masurilor active de ocupare”, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare”

Obiectivul general al proiectului Creşterea ratei de ocupare în regiunile Sud Muntenia şi Sud Vest Oltenia şi facilitarea accesului pe piaţa muncii a şomerilor, cu accent pe şomerii de lungă durată şi a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din fostele zone industrializate ale celor două regiuni.

Obiectivele specifice
OS1:Să mărească oportunităţile de integrare/reintegrare pe piaţa muncii a unui număr de 139 şomeri de lungă durată şi 311 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, provenind din zonele foste industrializate din judeţele Argeş şi Vâlcea.
OS2:Să faciliteze accesul la informare şi consiliere profesională şi plasare pe piaţa muncii a unui număr de 139 şomeri de lungă durată şi 311 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în vederea dezvoltării reponsabilităţii faţă de propria carieră profesională, îmbunătăţirii capacităţii de autoprezentare şi creşterii gradului de informare asupra oportunităţilor locale.
OS3:Să faciliteze accesul la formare profesională a unui număr de 139 şomeri de lungă durată şi 311 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în vederea creşterii gradului de ocupare şi calificare şi favorizării creşterii economice viitoare a celor două regiuni.

Durata proiectului: 9 de luni incepand cu 24.02.2015.

Beneficiarul are obligația de a completa și transmite la OIR POSDRU cereri de rambursare conform graficului estimativ, ce prevede un nr de 9 cereri, pentru ca Beneficiarul are obligația de a depune prima cerere de rambursare pentru cheltuielile efectuate, în termen de maxim 45 (patruzecişicinci) de zile de la data începerii implementării proiectului în formatul prevăzut de instrucțiunile şi deciziile AMPOSDRU, iar cererile de rambursare intermediare se vor depune la intervale de cca 1 luna.



CAPITOLUL II – OBIECTUL CONTRACTULUI


Obiectul contractului il constituie achizitia Serviciilor de audit financiar  necesare pe perioada derularii proiectului „Recalificarea – o sansa pentru viitor in fostele zone industrializate”al carui Beneficiar este ASOCIATIA JUSTITIE PANA LA CAPAT.
 Procedura de achizitie a Serviciilor de audit financiar, se va derula in conditiile  prevederilor Instr 1120/2013.

Auditorul va trebui să execute proceduri specifice agreate cu privire la verificarea cheltuielilor contractului de finanţare.

Se vor realiza 9 rapoarte de verificare a cheltuielilor din care:
  • 8 rapoarte aferente fiecărei cereri de rambursare intermediară
  • 1 raport de verificare final


        Informaţiile, atât financiare cât şi non-financiare, care sunt supuse verificării de către auditor, reprezintă toate informaţiile care fac posibilă verificarea cheltuielilor pretinse de către Beneficiar în CRC, respectiv dacă acestea s-au efectuat, sunt legale, exacte şi eligibile.



CAPITOLUL III – CONDIŢII TEHNICE DE DERULARE A CONTRACTULUI

Auditorul financiar independent poate fi orice persoana fizica sau juridica inscrisa in Registrul auditorilor financiari activi intocmit de Camera Auditorilor Financiari din Romania Inregistrata fiscal in Romania si care detine viza de membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR).

Auditorul financiar independent şi autorizat in condiţiile legii verifică faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar in cererea de rambursare intermediară sau finală sunt factuale, inregistrate corect in contabilitate şi in evidenţa cheltuielilor şi sunt eligibile in conformitate cu prevederile contractului de finanţare.

In urma verificărilor efectuate emite un raport de verificare a cheltuielilor, respectand formatul standard furnizat de AMPOSDRU. Raportul de verificare a cheltuielilor intocmit de către auditor şi transmis odată cu cererea de rambursare intermediară sau finală va viza toate cheltuielile declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin raportul/rapoartele anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.

-          Serviciile de audit financiar vor fi contractate pentru toata durata de implementare a proiectului – incepand cu semnarea contractului de catre ambele parti.
-          Obiectul auditului financiar il constituie verificarea cheltuielilor efectuate de catre beneficiarul contractului de finantare nerambursabila in cadrul Programului Operational Sectorial - Dezvoltarea Resurselor Umane cheltuieli efectuate pentru implementarea proiectului.
-            Auditorul verifică faptul că finanţarea nerambursabilă acordată a fost cheltuită în conformitate cu termenii şi condiţiile contractului de finanţare. 
-          Auditorul financiar va intocmi un Raport privind Constatarile Factuale asupra cheltuielilor efectuate de beneficiar si asupra procedurilor de achizitii derulate in raport, raport care va insoti fiecare Cerere de Rambursare a Cheltuielilor.
-          Informaţiile, atât financiare cât şi non-financiare, care sunt supuse verificǎrii de cǎtre auditor, reprezintǎ toate informaţiile care fac posibilǎ verificarea cheltuielilor pretinse de cǎtre Beneficiar în CRC, respectiv dacǎ acestea s-au efectuat, sunt legale, exacte şi eligibile.
-          Auditorul va executa proceduri specifice agreate cu privire la verificarea cheltuielilor contractului de finanţare nerambursabilă finanţat în cadrul POS DRU. Obiectivul angajamentului este verificarea de către auditorul financiar a faptului că sumele solicitate spre rambursare de către Beneficiar în CRC pentru acţiunea finanţată în cadrul contractului de finanţare, s-au efectuat („realitatea desfăşurării”), sunt legale („legalitatea”), exacte („exactitate”) şi eligibile, precum şi transmiterea către Beneficiar a raportului constatărilor factuale cu privire la procedurile agreate executate. Eligibilitate înseamnă că fondurile furnizate în cadrul finanţarii nerambursabile au fost cheltuite în conformitate cu termenii şi condiţiile contractului de finanţare.
-          Auditorul nu furnizează o opinie de audit şi nu exprimă o asigurare. Autoritatea de Management/ Organismul Intermediar obţine asigurarea prin concluziile proprii pe care le trage din raportul auditorului financiar asupra CRC a Beneficiarului aferente acelui raport.



CAPITOLUL IV - DOCUMENTE DE CALIFICARE OBLIGATORII



  1. PREZENTAREA URMATOARELOR  DOCUMENTE DOVEDITOARE:

Dovada ca  Auditorul financiar – independent sau desemnat din partea persoanei juridice - este inscris  in Registrul auditorilor financiari activi intocmit de Camera Auditorilor Financiari din Romania Inregistrata fiscal in Romania si care detine viza de membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) pe anul 2015.

-       Certificat de atestare a calitatii de auditor financiar eliberat de CAFR - prezentare copie conform cu originalul;
-       Prezentare  Carnet de membru al CAFR vizat cu mentiunea „Activ" pentru anul 2015 - copie conform cu originalul;
-       Prezentare Certificat inregistrare ONRC - pentru firme;
-       Prezentare dovada inscrierii in Lista auditorilor financiari certificati sa efectueze audituri pentru proiectele finantate din fonduri nerambursabile.


CAPITOLUL V- PLANIFICARE, PROCEDURI, DOCUMENTAŢIE ŞI PROBE

1. Planificare, proceduri, documentaţie şi probe

-          Auditorul financiar trebuie să-şi planifice activitatea astfel încât să poată realiza o verificare eficientă a cheltuielilor. Auditorul trebuie să utilizeze documente care sunt importante în furnizarea probelor pentru sprijinirea Raportului privind Constatările Factuale şi probe care să ateste că lucrarea a fost realizată în conformitate cu ISRS 4400 şi aceste ST.

  1. Raportarea

RCF trebuie să descrie scopul şi procedurile agreate ale acestui angajament în detalii suficiente astfel încât să permită Beneficiarului şi Autorităţii de Management/Organismului Intermediar să înteleagă natura şi măsura procedurilor realizate de către auditor. Utilizarea formatului de raportare ataşat prezentelor ST este obligatorie.
-          In situatia rezilierii contractului de servicii incheiat cu auditorul financiar independent, Beneficiarul va notifica un responsabil al AM/OI, dupa caz si va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii.
-          Contractul de servicii de audit financiar se reziliaza unilateral de catre Beneficiar in cazul in care, pe durata prestarii serviciilor, auditorului financiar independent i s-a retras aceasta calitate de catre CAFR.
-          In contractul de servicii de audit financiar va exista clauza rezilierii unilaterale a contractului in cazul in care auditorul financiar independent nu mai are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR.
-          Fiecare cerere de rambursare intermediara/finala transmisa de catre Beneficiar va fi insotita de raportul privind constatarile factuale si de o declaratie pe propria raspundere a auditorului financiar independent din care sä rezulte ca are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR.
-           
-          CAPITOLUL VI - TERMENUL DE PRESTARE A SERVICIILOR,
RECEPŢIA SI PLATA SERVICIILOR


-       Durata de realizare a serviciilor de audit este de maxim 5 zile calendaristice de la data predării de către beneficiar către auditor a tuturor documentelor convenite cu acesta;
-       Solicitarea documentelor de către auditor se va face în scris, iar predarea se va face pe proces verbal de predare-primire.
-       Termen de depunere a raportului de audit: maxim 5 zile de la semnarea procesului verbal de predare-primire a documentelor solicitate de către auditor.
-       Predarea raportului de audit se va face pe baza unui proces verbal de predare-primire semnat de către reprezentantul beneficiarului şi auditor.
-       Raportul privind Constatarile Factuale are rol de document constatator privind îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către auditorul financiar, RCF vor insoti cererile de rambursare a cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului.
-       Prestatorul va emite factura fiscala pentru serviciile prestate, ulterior fiecarei misiuni de audit efectuate pentru beneficiar.  
-       Plata facturii pentru serviciile de audit financiar se va efectua pe baza documentelor mentionate in termen de 30 zile de la emiterea facturii fiscale de catre prestator, pe baza procesului verbal de receptie a serviciilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu