CERINTE
TEHNICE
pentru
Achizitionarea de
servicii de audit financiar – necesare in derularea Proiectului: „Recalificarea – o sansa pentru viitor in fostele zone
industrializate” finantat din POS DRU- Fondul Social European
Axa prioritară nr.5 “ Promovarea masurilor active de ocupare”
Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea si implementarea masurilor
active de ocupare”
Cod CPV: 79212100- 4 – Servicii de auditare financiara
Beneficiar:
ASOCIATIA
JUSTITIE PANA LA CAPAT
Achizitor:
C & C GRUP SRL - partener
CAPITOLUL I - INFORMAŢII GENERALE
Proiectul „Recalificarea – o sansa pentru viitor in fostele zone
industrializate”al carui Beneficiar
este ASOCIATIA JUSTITIE PANA LA CAPAT, este
cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial
pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007
– 2013 Axa prioritară nr.5 “ Promovarea masurilor active de ocupare”, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea si
implementarea masurilor active de ocupare”
Obiectivul general al proiectului Creşterea ratei de
ocupare în regiunile Sud Muntenia şi Sud Vest Oltenia şi facilitarea accesului
pe piaţa muncii a şomerilor, cu accent pe şomerii de lungă durată şi a
persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din fostele zone
industrializate ale celor două regiuni.
Obiectivele specifice
OS1:Să
mărească oportunităţile de integrare/reintegrare pe piaţa muncii a unui număr
de 139 şomeri de lungă durată şi 311 persoane aflate în căutarea unui loc de
muncă, provenind din zonele foste industrializate din judeţele Argeş şi Vâlcea.
OS2:Să
faciliteze accesul la informare şi consiliere profesională şi plasare pe piaţa
muncii a unui număr de 139 şomeri de lungă durată şi 311 persoane aflate în
căutarea unui loc de muncă în vederea dezvoltării reponsabilităţii faţă de
propria carieră profesională, îmbunătăţirii capacităţii de autoprezentare şi
creşterii gradului de informare asupra oportunităţilor locale.
OS3:Să
faciliteze accesul la formare profesională a unui număr de 139 şomeri de lungă
durată şi 311 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în vederea
creşterii gradului de ocupare şi calificare şi favorizării creşterii economice
viitoare a celor două regiuni.
Durata proiectului: 9 de luni incepand
cu 24.02.2015.
Beneficiarul are obligația de a
completa și transmite la OIR POSDRU cereri de rambursare conform graficului
estimativ, ce prevede un nr de 9 cereri, pentru ca Beneficiarul are obligația de a depune prima cerere de rambursare pentru
cheltuielile efectuate, în termen de maxim 45 (patruzecişicinci) de zile de la data începerii
implementării proiectului în formatul prevăzut de instrucțiunile şi deciziile
AMPOSDRU, iar cererile de rambursare intermediare se vor depune la intervale de
cca 1 luna.
CAPITOLUL II – OBIECTUL CONTRACTULUI
Obiectul contractului il constituie achizitia Serviciilor de audit financiar necesare
pe perioada derularii proiectului „Recalificarea – o sansa pentru viitor in
fostele zone industrializate”al carui
Beneficiar este ASOCIATIA JUSTITIE PANA LA CAPAT.
Procedura de achizitie a Serviciilor
de audit financiar, se va derula in conditiile prevederilor Instr 1120/2013.
Auditorul
va trebui să execute proceduri specifice agreate cu privire la verificarea
cheltuielilor contractului de finanţare.
Se
vor realiza 9 rapoarte de verificare a cheltuielilor din care:
- 8 rapoarte aferente fiecărei cereri de rambursare intermediară
- 1 raport de verificare final
Informaţiile,
atât financiare cât şi non-financiare, care sunt supuse verificării de către
auditor, reprezintă toate informaţiile care fac posibilă verificarea
cheltuielilor pretinse de către Beneficiar în CRC, respectiv dacă acestea s-au
efectuat, sunt legale, exacte şi eligibile.
CAPITOLUL III – CONDIŢII TEHNICE DE DERULARE A
CONTRACTULUI
Auditorul financiar
independent poate fi orice persoana fizica sau juridica inscrisa in Registrul
auditorilor financiari activi intocmit de Camera Auditorilor Financiari din
Romania Inregistrata fiscal in Romania si care detine viza de membru activ al
Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR).
Auditorul financiar independent şi autorizat in
condiţiile legii verifică faptul că toate cheltuielile declarate de Beneficiar
in cererea de rambursare intermediară sau finală sunt factuale, inregistrate
corect in contabilitate şi in evidenţa cheltuielilor şi sunt eligibile in
conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
In urma verificărilor efectuate emite un raport de
verificare a cheltuielilor, respectand formatul standard furnizat de AMPOSDRU.
Raportul de verificare a cheltuielilor intocmit de către auditor şi transmis
odată cu cererea de rambursare intermediară sau finală va viza toate
cheltuielile declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin
raportul/rapoartele anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.
-
Serviciile de audit financiar vor fi contractate pentru toata durata de
implementare a proiectului – incepand cu semnarea contractului de catre ambele
parti.
-
Obiectul auditului financiar il constituie verificarea cheltuielilor
efectuate de catre beneficiarul contractului de finantare nerambursabila in
cadrul Programului Operational Sectorial - Dezvoltarea Resurselor Umane
cheltuieli efectuate pentru implementarea proiectului.
-
Auditorul verifică faptul că finanţarea nerambursabilă acordată a fost
cheltuită în conformitate cu termenii şi condiţiile contractului de
finanţare.
-
Auditorul financiar va intocmi un Raport privind Constatarile Factuale
asupra cheltuielilor efectuate de beneficiar si asupra procedurilor de
achizitii derulate in raport, raport care va insoti fiecare Cerere de
Rambursare a Cheltuielilor.
-
Informaţiile, atât financiare cât şi non-financiare, care sunt supuse
verificǎrii de cǎtre auditor, reprezintǎ toate informaţiile care fac posibilǎ verificarea cheltuielilor pretinse de cǎtre Beneficiar în CRC, respectiv dacǎ acestea s-au efectuat, sunt
legale, exacte şi eligibile.
-
Auditorul va executa proceduri specifice agreate cu privire la
verificarea cheltuielilor contractului de finanţare nerambursabilă finanţat în
cadrul POS DRU. Obiectivul angajamentului este verificarea de către auditorul
financiar a faptului că sumele solicitate spre rambursare de către Beneficiar
în CRC pentru acţiunea finanţată în cadrul contractului de finanţare, s-au
efectuat („realitatea desfăşurării”), sunt legale („legalitatea”), exacte
(„exactitate”) şi eligibile, precum şi transmiterea către Beneficiar a
raportului constatărilor factuale cu privire la procedurile agreate executate.
Eligibilitate înseamnă că fondurile furnizate în cadrul finanţarii
nerambursabile au fost cheltuite în conformitate cu termenii şi condiţiile
contractului de finanţare.
-
Auditorul nu furnizează o opinie de audit şi nu exprimă o asigurare.
Autoritatea de Management/ Organismul Intermediar obţine asigurarea prin
concluziile proprii pe care le trage din raportul auditorului financiar asupra
CRC a Beneficiarului aferente acelui raport.
CAPITOLUL IV - DOCUMENTE DE CALIFICARE OBLIGATORII
- PREZENTAREA URMATOARELOR DOCUMENTE DOVEDITOARE:
Dovada ca Auditorul financiar – independent sau
desemnat din partea persoanei juridice - este inscris in Registrul auditorilor financiari activi
intocmit de Camera Auditorilor Financiari din Romania Inregistrata fiscal in
Romania si care detine viza de membru activ al Camerei Auditorilor Financiari
din Romania (CAFR) pe anul 2015.
-
Certificat de atestare a calitatii de auditor financiar eliberat de CAFR
- prezentare copie conform cu originalul;
-
Prezentare Carnet de membru al CAFR
vizat cu mentiunea „Activ" pentru anul 2015 - copie conform cu originalul;
-
Prezentare Certificat inregistrare ONRC - pentru firme;
-
Prezentare dovada inscrierii in Lista auditorilor financiari certificati
sa efectueze audituri pentru proiectele finantate din fonduri nerambursabile.
CAPITOLUL V- PLANIFICARE, PROCEDURI, DOCUMENTAŢIE ŞI
PROBE
1.
Planificare, proceduri, documentaţie şi probe
-
Auditorul financiar trebuie să-şi planifice activitatea
astfel încât să poată realiza o verificare eficientă a cheltuielilor. Auditorul
trebuie să utilizeze documente care sunt importante în furnizarea probelor
pentru sprijinirea Raportului privind Constatările Factuale şi probe care să
ateste că lucrarea a fost realizată în conformitate cu ISRS 4400 şi aceste ST.
- Raportarea
RCF trebuie să descrie scopul
şi procedurile agreate ale acestui angajament în detalii suficiente astfel
încât să permită Beneficiarului şi Autorităţii de Management/Organismului
Intermediar să înteleagă natura şi măsura procedurilor realizate de către
auditor. Utilizarea formatului de raportare ataşat prezentelor ST este
obligatorie.
-
In situatia rezilierii contractului de servicii incheiat cu auditorul
financiar independent, Beneficiarul va notifica un responsabil al AM/OI, dupa
caz si va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii.
-
Contractul de servicii de audit financiar se reziliaza unilateral de
catre Beneficiar in cazul in care, pe durata prestarii serviciilor, auditorului
financiar independent i s-a retras aceasta calitate de catre CAFR.
-
In contractul de servicii de audit financiar va exista clauza rezilierii
unilaterale a contractului in cazul in care auditorul financiar independent nu
mai are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR.
-
Fiecare cerere de rambursare intermediara/finala transmisa de catre
Beneficiar va fi insotita de raportul privind constatarile factuale si de o
declaratie pe propria raspundere a auditorului financiar independent din care
sä rezulte ca are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR.
-
-
CAPITOLUL VI - TERMENUL DE PRESTARE A SERVICIILOR,
RECEPŢIA SI PLATA SERVICIILOR
- Durata de realizare a serviciilor de audit este de maxim 5
zile calendaristice de la data predării de către beneficiar către auditor a
tuturor documentelor convenite cu acesta;
- Solicitarea documentelor de către auditor se va face în
scris, iar predarea se va face pe proces verbal de predare-primire.
- Termen de depunere a raportului de audit: maxim 5 zile de
la semnarea procesului verbal de predare-primire a documentelor solicitate de
către auditor.
- Predarea raportului de audit se va face pe baza unui
proces verbal de predare-primire semnat de către reprezentantul beneficiarului
şi auditor.
-
Raportul privind Constatarile Factuale are rol de document constatator
privind îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către auditorul financiar,
RCF vor insoti cererile de rambursare a cheltuielilor efectuate pentru
implementarea proiectului.
-
Prestatorul va emite factura fiscala pentru serviciile prestate, ulterior
fiecarei misiuni de audit efectuate pentru beneficiar.
-
Plata facturii pentru serviciile de audit financiar se va efectua pe baza
documentelor mentionate in termen de 30 zile de la emiterea facturii fiscale de
catre prestator, pe baza procesului verbal de receptie a serviciilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu